KEYM | Kentsel Yenileme Merkezi
KEYM Kentsel Yenileme Merkezi, bu çerçevede, kentlerimiz için yenilenme modelleri kurar ve kentlerin yenilenme sürecini yönetir.
SAHA OFİSLERİMİZ
Gaziosmanpaşa Sarıgöl Kentsel Dönüşüm Bürosu
Sarıgöl Mahallesi, Haşim Yılmaz Caddesi No: 100 Gaziosmanpaşa / İstanbul
GSM: 0530 177 22 25
Tel: 0212 614 3000
Faks: 0212 609 0889
Gaziosmanpaşa Mevlana Kentsel Dönüşüm Bürosu
Mevlana Mahallesi, 884 Sokak, No: 4 Gaziosmanpaşa / İstanbul
GSM: 0530 177 22 26
Tel: 0212 419 6464
Faks: 0212 419 6463
Gaziosmanpaşa Karayolları Kentsel Dönüşüm Ofisi
Karayolları Mahallesi, Kazım Karabekir Cad. No: 114/116 Gaziosmanpaşa / İstanbul
GSM: 0530 177 24 46
Tel: 0212 537 0440/41/42
Faks: 0212 537 0443
Gaziosmanpaşa Pazariçi Kentsel Dönüşüm Ofisi
Pazariçi Mahallesi, Dere Sokak, No: 7 Gaziosmanpaşa / İstanbul
GSM: 0530 177 22 27
Tel: 0212 545 7573
Faks: 0212 545 7574
Türkiye kentleri, 1950’lerden günümüze, yoğun göç ve nüfus baskısı altında ezilmiştir. Planlar bu baskı altında hazırlanmış, öncelik mevcut durumu plana geçirmek olmuştur. Sonuçta yapılan planlar işgalli alanların parselasyonunun yapılması ve buralara imarlı alan statüsü kazandırılmasının araçları olmuştur. Bugün gelinen durumda mülkiyet haklarının korunarak, 6306 sayılı kanun ve yönetmeliğinin de çıkış sebeplerinin başında olan risklere karşı hazırlıklı, sürdürülebilir kentlere dönüşümün gerçekleştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Şu an içinde bulunulan durum, bu dönüşümün gerçekleştirilmesi için en uygun ortamı sağlamakta, ancak geç kalınması durumunda en az bir elli yıl daha bu kaotik ve riskli kent yaşamının devam etmek zorunda kalacağı öngörülmektedir.
KEYM Kentsel Yenileme Merkezi, bu çerçevede, kentlerimiz için yenilenme modelleri kurar ve kentlerin yenilenme sürecini yönetir. Mevcut planların analizlerini yaparak bu analizleri, kent silueti, altyapısı ve sürdürülebilirliği çerçevesinde yeni yapılacak olan kentsel dönüşüm masterplanlarının girdisi haline getirir. Dönüşüm masterplanları ile de kamu, vatandaş ve özel sektör üçgeninde bir denge kurar. Hazırladığı fizibiliteler, en iyi kullanım analizleri, değer haritaları ve sahada yaptığı çalışmalarıyla kurduğu bu dengeyi dönüşüm masterplanının uygulama sürecinin merkezine yerleştirir.
KEYM Kentsel Yenileme Merkezi, tüm bu bahsi geçen uygulamaları, sahada vatandaşlarla bire bir görüşmeler yaparak, saha ofislerini birer “toplum merkezi” (community center) gibi kurgulayarak, vatandaşlarla organik bir bağ kurmak suretiyle, planlara katılımlarını sağlayarak gerçekleştirmeyi ilke edinmiş ve tüm benzer uygulamalarda gerekli olduğunu savunmaktadır.
KEYM Kentsel Yenileme Merkezi, kentsel yenilemeyi, kamuya yük oluşturmadan, ihtiyaç emsallerini, saha verilerini, piyasa değerleriyle karşılaştırarak, gereksiz yoğunluklar oluşturmadan, hazırladığı fizibilitelere uygun şekilde organize ederek, mevcutta bulunmayan donatı alanlarını da üreterek gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.
Tüm bu hedefler doğrultusunda kentsel yenilemenin tüm taraflarının hakettiği değeri almasını sağlamaya çalışır.
Kamu;
- Yeni donatılara sahip olur
- Sürdürülebilir kent yapısı ve altyapısı kurulmuş olur
- İşletme maliyetleri azalır
Vatandaş (Birey);
- Sahibi olduğu mülkiyete karşılık gelen m2 birim fiyatları ve kalite standartları dünyanın gelişmiş metropollerindeki seviyeye gelmiş olur
- Riskleri azaltılmış, sağlıklı ve sürdürülebilir bir kentte yaşama şansını elde eder.
Yatırımcı;
- Mevcut kent dokusunda arazi üretmenin mümkün olmadığı alanlarda yatırım yapma fırsatı bulur
- Ayrıca üst ölçekte, masterplanlarla, kentin varacağı noktanın vizyon ve stratejilerinin belirlenmesine katkıda bulunarak, yatırım yaptığı gayrimenkulün yer aldığı ilin, ilçenin geleceği hakkında vizyon sahibi olur.
KEYM KENTSEL YENİLEME MERKEZİ;
KURULDUĞU 2012 YILI OCAK AYINDAN BUGÜNE BÜNYESİNDE BULUNAN
5 ADET SAHA OFİSİ
21 ADET ŞEHİR PLANCISI
40’IN ÜZERİNDE ÇALIŞANI İLE
YAKLAŞIK 20.000 HAK SAHİBİ İLE ÖNGÖRÜŞME
YAKLAŞIK 1.800 HAK SAHİBİ İLE PROTOKOL
YAKLAŞIK 1.000 BİNADA TAHLİYE
YAKLAŞIK 700 BİNADA YIKIMI
YAKLAŞIK 600.000 M² KENTSEL YENİLEME PROJESİ
YAKLAŞIK 55.000.000 M² MASTERPLAN
YAPMIŞ VE YAPMAYA DEVAM ETMEKTEDİR. (Mayıs 2014 itibariyle)
Merkez Ofis
Seval KALKAN Şehir Plancısı
Proje Yöneticisi
Emre EROĞLU
Y. Şehir Plancısı
Koordinatör Aylin GÜLBAHAR
Y. Şehir Plancısı Kübra BÜYÜKÇOLPAN
Y. Şehir Plancısı Seray AYTAÇ
Şehir Plancısı Erkan AÇIKGÖZOĞLU
Ofis Asistanı
Karayolları Ofis
Esra ŞAHİN Y. Şehir Plancısı
Ofis Sorumlusu Sanayi Murat AYAN
Şehir Plancısı
Ofis Sorumlusu Konut Gülşah SARIKAYA
Şehir Plancısı Müge GÜRCAN
Şehir Plancısı Hasan D. BOZKURT
Muhasebeci
Finans Sorumlusu Ceren KAYA
Yönetici Asistanı
Sarıgöl Ofis
Hazal BAYKAL
Şehir Plancısı
Ofis Sorumlusu Finans Fuat AKKOYUN
Harita Mühendisi
Ofis Sorumlusu Hakediş Ece ALAKAVUK
Şehir Plancısı Emrah DEMİRKAYA
İnşaat Teknikeri Pınar ÇELEBİ
Yönetici Asistam
Mevlana Ofis
Gizem Damla TÖR
Şehir Plancısı
Ofis Sorumlusu Figen DEMİRCİ TEZCAN
Yönetici Asistanı
Pazariçi Ofis
Levent ERGÜLER
Şehir Plancısı
Ofis Sorumlusu Bahattin AKTINTAŞ
Şehir Plancısı
Ofis Sorumlusu
Emine KARAOĞLU
Yönetici Asistanı
KENTSEL YENİLEME (DÖNÜŞÜM) PROJELERİ
Hak Sahipliliği Değerlemeleri
Fizibilite Analizleri
Finansman Modelleri
Proje Ortaklıkları
Tasarım ve Uygulama Projeleri
KENTSEL DÖNÜŞÜM MASTER PLANLARI
Analiz ve Temel değerlendirmeler
Master Plan Vizyon ve Strateji Geliştirme
1/10.000 Ölçekli Master Plan Çalışmaları
1/5.000 Ölçekli Konsept Master Plan
1/2.000 Ölçekli Kentsel Tasarım Pilot Projesi
Tasarım Rehberi
KENTSEL TASARIM PROJELERİ
Meydan Tasarım Projeleri
Cadde-Sokak Tasarım Projeleri
Cephe Rehabilitasyon Projeleri
Tarihi Mekanları İyileştirme Projeleri
KENTSEL PLANLAMA
Çevre Düzeni Planları
Nazım İmar Planları
Uygulama İmar Planları
Koruma Amaçlı İmar Planları
Mevzii İmar Planları
Kentsel Dönüşüm Planları
Plan Değişikliği Hizmetleri
GAYRİMENKUL GELİŞTİRME / YATIRIM / DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
Kentsel Yenileme, Dönüşüm Projelerinin Geliştirilmesi
İstanbul başta olmak üzere özellikle metropoliten kentlerin merkezlerinde arazi üretilmesi
Üretilen araziler üzerinde kentsel fonksiyonlardan biri ya da birkaçının yer alacağı projelerin geliştirilmesi
Geliştirilen projeler için proje ortaklıklarının oluşturulması
Ana faaliyet sahası gayrimenkul olmayan holdinglerin mülkiyetinde bulunan arazilerin kent dinamikleri doğrultusunda oluşturulan stratejilerle yasal ve proje bazlı olarak güncellenmesi ve pazara sunulabilir hale getirilmesi
Oluşturulan arazi bankası sayesinde geliştirilecek projeler için uygun arazi seçeneklerinin fazlalaştırılması, doğru yer seçimi yapma oranının artırılması.