BİLGİ, İLETİŞİM VE MEDYA Meslek grubunda, ÜSKÜDAR / İSTANBUL Bölgesinde Bilgisayar programlama faaliyetleri konularında hizmet vermektedir.
FİRMANIN İŞ KONUSU
Şirketin amaç ve konusu başlıca şunlardır:
- Yapay Zekâ ve Teknoloji Geliştirme: Her türlü yapay zekâ teknolojisi ve bilişim alanındaki ürün, servis, içerik, yazılım ve donanımların araştırılması, geliştirilmesi, üretimi, satışı, kiralanması ve dağıtımı;
bu konularda danışmanlık hizmetlerinin sunulması. (Örneğin, makine öğrenimi uygulamaları, yapay zekâ tabanlı yazılımlar ve ilgili cihazlar geliştirmek ve pazarlamak.)
- Dijital Oyun Geliştirme ve Yayınlama: Her türlü dijital oyunun (mobil veya PC platformlarında) ve oyun yazılımlarının tasarımı, geliştirilmesi, üretimi ve yayınlanması;
bu oyunların yurt içinde ve yurt dışında pazarlanması, dağıtımı ve satışı ile ithalatının ve ihracatının yapılması;
bu alanlarda gerekli danışmanlık ve teknik destek hizmetlerinin sağlanması. (Örneğin, bilgisayar ve mobil platformlar için oyunlar geliştirmek, bu oyunları yayınlamak ve uluslararası dağıtımını yapmak.)
- Bilgisayar Yazılımları ve Mobil Uygulamalar: İnternet tabanlı yazılımlar, masaüstü yazılımlar ve mobil uygulamaların geliştirilmesi ve üretilmesi;
bu yazılım ve uygulamaların toptan veya perakende alım-satımı, pazarlanması ve dağıtımı ile bunların ithalatı ve ihracatının yapılması. (Örneğin, kurumsal yazılımlar, bulut tabanlı hizmetler veya mobil uygulamalar geliştirmek ve bunların satışını gerçekleştirmek.)
- Danışmanlık ve Teknik Destek Hizmetleri: Şirket faaliyet konusuna giren alanlarda uzman görüşü ve danışmanlık sağlamak;
teknik destek, bakım ve proje hizmetleri sunmak. Özellikle bilişim sistemlerinin tasarımı, kurulumu ve yönetimi konularında işletmelere danışmanlık vermek ve gerekli altyapı hizmetlerini sağlamak. (Örneğin, bilgi teknolojileri danışmanlığı, oyun sektörü için iş geliştirme danışmanlığı veya yapay zekâ projeleri için teknik destek hizmetleri vermek.)
- Eğitim ve Mesleki Gelişim Faaliyetleri: Yazılım geliştirme, dijital oyun tasarımı, yapay zekâ uygulamaları ve benzeri teknoloji konularında eğitim programları düzenlemek;
bu alanlarda kurslar, seminerler ve atölye çalışmaları organize ederek katılımcılara mesleki beceriler kazandırmak. (Örneğin, programlama ve yapay zekâ konularında eğitim kampları düzenlemek, oyun geliştirme kursları ve sertifika programları sunmak.)
- Dijital Pazarlama ve Reklamcılık: Şirketin geliştirdiği oyunlar, yazılımlar ve diğer ürün/hizmetlerin dijital ortamda pazarlama ve reklam faaliyetlerini yürütmek. Sosyal medya yönetimi, dijital içerik üretimi, çevrimiçi reklam kampanyaları planlamak ve uygulamak;
gerektiğinde üçüncü taraflara dijital pazarlama danışmanlığı sunmak. (Örneğin, şirket ürünlerinin sosyal medya üzerinden tanıtımını yapmak, hedef kitleye yönelik çevrimiçi reklam kampanyaları hazırlamak veya başka firmalara dijital pazarlama stratejileri konusunda danışmanlık vermek.)
- E-Ticaret ve Platform İşletmeciliği: Kendi ürün ve hizmetlerinin yanı sıra üçüncü taraflara ait ürün veya hizmetlerin satışına aracılık eden e-ticaret platformları kurmak ve işletmek;
çevrimiçi pazaryeri hizmetleri sunmak;
internet üzerinden her türlü mal ve hizmetin pazarlanmasını, alım satımını, dağıtımını ve teslimatını gerçekleştirmek. Bu konularda gerekli lojistik, ödeme ve teknik altyapıyı kurmak veya iş birliği yapmak. (Örneğin, şirketin ürettiği dijital oyun ve yazılımları satmak için bir çevrimiçi platform oluşturmak veya farklı satıcıların ürünlerini müşterilere ulaştıran bir dijital pazaryeri işletmek.)
- Dijital İçerik Üretimi ve Yayıncılık: Her türlü dijital içerik ve multimedya üretimi yaparak bunları çeşitli mecralarda yayınlamak ve gelir modelleri oluşturmak. Video, animasyon, müzik, grafik, metin ve benzeri içerikleri üretmek veya temin etmek;
üretilen içerikleri internet, sosyal medya, mobil uygulamalar veya geleneksel yayın kanalları üzerinden yayınlamak, dağıtmak ve pazarlamak. İçerik üreticileriyle iş birliği yaparak yeni medya projeleri geliştirmek ve gerektiğinde bu projelerden gelir elde etmek. (Örneğin, çevrimiçi video serileri ve podcast’ler üretip yayınlamak, dijital dergi veya blog içerikleri hazırlayarak kitlelere sunmak ya da şirketin oyunlarına yönelik görsel-işitsel içerikler oluşturmak.)
Şirket, yukarıda belirtilen faaliyet alanlarına ek olarak, amaç ve konusunu gerçekleştirebilmek için aşağıdaki destekleyici faaliyetlerde de bulunabilir:
- Yatırım ve Ortaklık Faaliyetleri: Şirket, ileride ortaya çıkabilecek projelerin finansmanı ve büyümesi için ulusal veya uluslararası düzeyde her türlü yatırım ve ortaklık faaliyetini gerçekleştirebilir. Bu kapsamda, ilgili mevzuata uygun şekilde fonlar (örneğin tekil varlık fonları) kurulmasına öncülük edebilir veya bu tür fonlara katılabilir;
portföy yönetim şirketleri ile iş birliği yaparak özel yatırım fonları oluşturabilir;
şirket ile ilişkili sektörlerde faaliyet gösteren girişimlere aracılık faaliyeti niteliğinde olmamak kaydıyla ortak olabilir, yeni şirketler kurabilir veya mevcut şirketlere iştirak edebilir;
diğer şirketlerin hisse senetlerini, tahvillerini ve benzeri menkul kıymetlerini alıp satabilir. Ayrıca, şirket amaçlarını desteklemek üzere kredi, hibe ve teşvik gibi finansman kaynaklarına başvurabilir;
gerektiğinde tahvil, bono gibi borçlanma araçları ihraç ederek sermaye temin edebilir. (Örneğin, gelecekte belirli bir proje için bir yatırım fonu oluşturmak, stratejik bir ortakla yeni bir ortak girişim kurmak veya başka bir teknoloji girişimine sermaye yatırımı yapmak.)
- Menkul ve Gayrimenkul İşlemleri ile Teminatlar: Şirket faaliyetleri doğrultusunda ihtiyaç duyduğu taşınır veya taşınmaz malları edinebilir, kiralayabilir, gerektiğinde satabilir veya devredebilir. Sahip olduğu gayrimenkulleri veya diğer varlıkları üzerinde ipotek, rehin gibi her türlü ayni hakkı tesis edebilir;
gerektiğinde mevcut ipotekleri fek edebilir. Şirket lehine veya üçüncü kişiler lehine kefalet, rehin ve diğer teminatları verebilir veya alabilir;
bu kapsamda gerekli sözleşmeleri akdedebilir ve tapu ile banka nezdindeki işlemleri gerçekleştirebilir. (Örneğin, şirket merkezi olarak kullanılmak üzere bir ofis satın almak veya kiralamak, şirket kredisi için şirket mülkü üzerinde ipotek vermek ya da ekipman alımı için finansal kiralama (leasing) yoluna gitmek.)
- Fikri Mülkiyet Hakları ve Lisanslar: Şirket, faaliyet alanlarıyla ilgili her türlü fikrî ve sınai mülkiyet hakkını elde edebilir ve bu hakları yönetebilir. Bu çerçevede patent, faydalı model, marka, endüstriyel tasarım, telif hakları gibi sınai mülkiyet ve fikrî hakları tescil ettirebilir, satın alabilir, devralabilir veya bunlar üzerinde lisans anlaşmaları yapabilir. Aynı şekilde, şirket kendi geliştirdiği ürün ve hizmetlerle ilgili markaları ve buluşları tescil ederek koruma altına alabilir;
gerektiğinde yurt içi ve yurt dışında tescilli markalarını, patentlerini veya lisanslarını üçüncü kişilere kiralayabilir, satabilir ya da üçüncü kişilerden lisans alarak kullanabilir. (Örneğin, şirketin geliştirdiği bir yapay zekâ yazılımı için patent başvurusu yapmak, bir video oyun markasını tescil edip lisanslamak veya ihtiyaç duyduğu bir teknolojiyi kullanmak için lisans anlaşması imzalamak.)
- Genel ve Diğer Ticari Faaliyetler: Yukarıda sayılan konularla sınırlı kalmamak üzere, şirket amacına doğrudan veya dolaylı hizmet edebilecek her türlü ticari, sınai ve mali faaliyette bulunmak. Bu bağlamda, yasal mevzuatın izin verdiği diğer alanlarda da her türlü iş ve işlemi yapmak şirketin yetkisi dâhilindedir. Şirket, amaç ve konusuna uygun olmak kaydıyla yurt içinde ve yurt dışında benzer faaliyet gösteren gerçek veya tüzel kişilerle iş birliği yapabilir, distribütörlükler ve bayilikler alabilir veya verebilir, temsilcilikler açabilir. Ayrıca şirket, faaliyetlerini gereği gibi yürütebilmek için gereken tüm resmi izin ve lisansları alarak ulusal ve uluslararası ihalelere katılabilir, fuar ve organizasyonlarda yer alabilir, gerektiğinde yurtiçinde ve yurtdışında şubeler veya irtibat büroları açabilir. (Örneğin, şirketin ileride farklı bir teknoloji alanına yönelmesi gerektiğinde bu alanda yeni bir hizmet başlatması, yurt dışındaki bir fuarda ürünlerini sergilemesi veya başka bir ülkede ofis açması gibi faaliyetler de şirket amaçlarına dâhil edilecektir.)