NMK PAZARLAMA ARAŞTIRMASI EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

MITHATPAŞA CAD. AYDIN İŞHANI NO:34F/26 KIZILAY/ANKARA - ÇANKAYA / ANKARA / TÜRKİYE

En son güncellenme Tarihi: 19.03.2013 11:27:00
Değerlendirme :

Bilgilerinin hatalı veya eksik olduğunu düşünüyorsanız güncelleyebilmemiz için lütfen bize bildiriniz.

İşletme değerlendirmeleri ve yorumlar

Şikayet Yaz İlk yorum yapan siz olun

Firma Bilgileri

  • Ünvanı : NMK PAZARLAMA ARAŞTIRMASI EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
  • Kuruluş Tarihi : 4 Mayıs 2010 Salı
  • Ticaret Odası : ANKARA TİCARET ODASI
  • Sicil Numarası : 11111
  • NACE Kodu : 0
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI, EĞİTİM VE DANIZMANLIK Ulusal ve uluslararası rekabetin yoğun olarak yaşandığı günümüz pazarlarında değişim, birçok alanda “bilgi”nin sürekli olarak kullanıcıya akışını, kullanılmasını, güncelleşmesini zorunlu kılmaktadır. Günümüzde bilişim teknolojisi, bu işlevleri kolaylaştırdığı gibi, bilgiye ulaşmada, saklamada, kullanmada yeni ufuklar açmaktadır. Bu süreçte doğru bilginin, doğru zamanda kullanıcıya ulaşması büyük önem taşımaktadır. Pazarlamanın bilim dalı olarak şekillendiği günden beri, pazarlama araştırmaları uygulanmış ve literatürde yerini almıştır. Araştırmaya olan ihtiyaç rekabetin yoğunlaştığı günümüzde daha da artmıştır. Pazarlama araştırmasında, büyük ölçüde bilişim teknolojisindeki gelişmelerin sonucu olarak, çok büyük değişiklikler olmuştur. Pazarlama araştırması hem kantitatif, hem de kalitatif bir konudur. Pazarda çeşitli faktörlerdeki değişimi izlemek, olası fırsat ve tehditleri öngörmek, uygun stratejiler geliştirmek üzere geçerli ve güvenilir bilgiye sahip olmak, pazarlama yönetimi için önem taşıyan bir diğer husustur. Pazarlama araştırmaları bu bağlamda gerekli ve doğru bilginin toplanmasını,analizini ve yorumlanmasını sağlar. Bilginin “doğru” olması için, pazarlama araştırmasının bilimsel kriterlere göre planlanması, yürütülmesi ve kontrol edilmesi gerekmektedir. Amerikan Pazarlama Birliği’nin (American Marketing Association- AMA) gözden geçirilmiş pazarlama araştırması tanımı şu şekildedir: Pazarlama araştırması, pazarlama fırsatları ve pazarlama problemlerinin belirlenmesi ve tanımlanması; bu fırsat ve tehditlere karşı oluşturulabilecek pazarlama faaliyetlerinin yaratılması, gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi; pazarlama performansının kontrol edilmesi ve bir süreç olarak pazarlama anlayışının geliştirilmesi amacıyla bilimsel yöntemlerin kullanımını içeren ve tüketici, müşteri ve kamuoyunu bilgi yolu ile pazarlamacıya yakınlaştıran bir süreçtir. Pazarlama Araştırmacılığı’nı Türkiye’de bir meslek olarak yerleşmesine önderlik eden Nezih H. Neyzi ise pazarlama araştırmalarının, işin başarılı olmasına aşağıdaki yönlerden yardımcı olduğunu savunmuştur: • Önemli pazarlama sorunlarını ortaya çıkarır, • Pazardaki genel gelişmeleri izler, • Karlı alanları saptar, • Zararlı alanları gösterir, • Pazardaki değişimleri izler, • Satışı teşvik için kullanılır, • Üretim maliyetlerini azaltmada kullanılır, • Gerekli teknik araştırmaları yönlendirir, • Örgütte çalışanları işe bağlar, • Çalışma alanının ilginç yanlarını ortaya çıkarır.

HATALI İŞLETME BİLGİSİ BİLDİRİMİ.KAPAT
İşletmelere mesaj göndermek için "Mesaj Gönder" bölümünü kullanınız.
NMK PAZARLAMA ARAŞTIRMASI EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
İPTAL