İŞLETME DESTEK HİZMETLERİ Meslek grubunda, KADIKÖY / İSTANBUL Bölgesinde İşletme ve diğer idari danışmanlık faaliyetleri konularında hizmet vermektedir.
FİRMANIN İŞ KONUSU
1. İÇ KONTROL HİZMETLERİ
a. İç kontrol ve Hile kontrol hizmetleri;
• İç kontrol ve Hile kontrol hizmetlerinin yapılması ve risk yönetimi hizmetleri verilmesi,
• Şirketlerde olabilecek işlem ve usulsüzlüklerin kontrolünün yapılması,
• Yönetici ve çalışanların görevlerini kötüye kullanıp kullanmadığının kontrolünün yapılması,
• İşletmelerde her türlü işlem, sözleşme, belge, kayıt ve finansal raporlama sistemlerinin güvenilirlik testlerinin yapılması,
• İşlemlerin mevzuata uygunluğunun, etkinliğinin ve verimliliğinin kontrol edilmesi,
• Şirketlerin, Risk ve kontrol değerleme faaliyetlerine destek sağlanması, önerilerde bulunulması, kontrollerin uygun ve etkin olup olmadığının test edilmesi,
b. Şirket Faaliyet Usulsüzlüklerinin Kontrolünün Yapılması,
• Finansal tabloların yasalarla belirlenmiş usullere uygun olup olmadığının kontrolü,
• Şirketlerin, çalışanları, üçüncü kişiler ve diğer ilgililerle görüşerek ve elde edilen bilgiler üzerinden veri analizleri yaparak karşılaştırmalı analizlerle kontrol hizmetlerinin sunulması,
c. Uygunluk Kontrollerinin Yapılması;
• Şirketlerin talepleri doğrultusunda yürütülen Mali tabloların belge ve kayıtlarla uygun olup olmadığının kontrolü,
• Şirket yönetimi tarafından belirlenmiş olan amaç ve politikalara, yönetmelik ve Prosedürlere, mali ve diğer mevzuata uyulup uyulmadığının kontrolü,
• Şirketlerin mali işler, satın alma, satış, pazarlama veya insan kaynakları gibi bölümlerinde uygunluk kontrolünün yapılması,
• Şirketlerin mevcut sorunlarını ve gelecekte oluşabilecek finansal risklerinin tespiti
• Şirketlerin yasal defter kayıtlarını ve belgelerini inceleyerek uygunluk kontrollerinin yapılması,
d. Özel Amaçlı Kontrol Hizmetleri;
• Şirket faaliyetler ile alakalı sözleşmelerin finansal raporlama kurallarına uygunluğunun kontrolü,
• Alışveriş merkezinde faaliyet gösteren ciro bazlı kira sözleşmesi imzalamış olan kiracıların, kira kontratlarında belirtilen dönemlerde alışveriş merkezi yönetimi ve/veya sahiplerine beyanda bulunduğu cirolarının doğruluk testlerinin yapılması,
• Teşvik, destek ve fon sağlayan kurum tarafından getirilen yükümlülüklerin karşılanması amacıyla söz konusu kurum tarafından oluşturulan düzenlemelere uygunluk kontrolünün yapılması.
2. FİNANSAL DANIŞMANLIK
• Şirketlere ticari belge sistemleri kurulması ve geliştirilmesi,
• Şirket kuruluşları, Şirket Birleşmeleri ve Şirket Bölünmelerinin gerçekleştirilmesi,
• Şirket Değerlemeleri yapılması. Bununla ilgili olarak Şirketlerin piyasa değerini belirlemeye yönelik kapsamlı analiz yapılması,
• Şirketin mevcut varlıklarının, borçlarının, gelir potansiyelinin ve pazar konumunun detaylı bir şekilde incelenmesini,
• Şirketlere yeni ortaklar çekme amacıyla şirketlerin karlılıklarının tespitinin yapılması,
• Şirketlerin;
Halka Arz, Miras veya Devir hallerinde şirketlerin gerek hisse senetlerinin bilinmesi ve gerekse şirketlerin genel değerlerinin tespit edilmesi,
• Şirketlerin Stratejik Planlamalarının yapılması için mevcut değerinin tespit edilmesi,
• İşletmecilik, Finansal ve diğer mevuzaat ve bunların uygulamaları ile ilgili işlerini düzenlemek ve bu konularda danışmanlık yapmak,
• Mali tablo ve beyannamelerle ilgili konularda yazılı görüş vermek, rapor ve benzerlerini düzenlemek, hakemlik, bilirkişilik ve benzeri işleri yapmak,
• Satın alma, imalat, satış ve nakit hareketleri ile Finansal tablolar ile raporlar hazırlamak,
• Vergi beyannamelerinin ve bildirimlerinin zamanında ilgili kuruluşlara yapılıp yapılmadığı ve yasal defterlerle uygun olup olmadığı kontrolünün yapılması,
• Bütçe ve nakit akış sistemi, maliyet kayıt düzeni, verimlilik yönetimi, satın alma, pazarlama ve satış yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, proje yönetimi, israf yönetimi, 5S yönetimi, altı sığma, güvenlik yönetimi, SWOT(GZFT) analizi,
3. DANIŞMANLIKLAR
a. Vergi Danışmanlığı
• Süreli veya süresiz vergi danışmanlığı yapılması,
• Yurt içi veya Uluslararası vergi planlamasına yönelik hizmetlerin verilmesi,
• Yurt içinde ve yurt dışında iş yapan kişi ve kurumlara, vergi danışmanlığı yapılması,
• Yabancı uyruklu ortakları için Türkiye’de vergisel açıdan gerekli tüm belge ve izinlerin temini ve takibinin yapılması,
• Lisans, Royalty, teknik servis, gider paylaşımı, bayilik vb. sözleşmeler ile hisse devir sözleşmeleri ve uluslararası sözleşmelerin vergisel yükümlülükler açısından analizi ve değerlendirilmesi
b. Ticari alanlarda Danışmanlıklar;
• İş hayatına yönelik danışmanlık hizmetleri yapılması,
• Türkiye’de ticaret hayatına ilişkin bilgilendirme amaçlı ilgili kanunlarla ilişkili mevzuat hususunda danışmanlık hizmetlerinin verilmesi,
• Ticari Sözleşmelerin yapılması, mal alım-satım, işçi-işveren, her türlü ticari sözleşmelerle ilgili danışmanlık ve hizmetlerin verilmesi,
• Kamu kurum ve kuruşlarında her türlü ihtilaflı süreçlerin takibi,
• Kişisel Verileri Koruma Kanunu gereği VERBİS Sicile kayıt ve süreçlerinin takibi,
• İkamet izinleri başvuruları ve takibi,
• Çalışma izni başvuruları ve takibi,
• Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlık alma işlemleri ve takibi,
• Marka alınması işlemlerinin yürütülmesi,
• Gayrimenkul satın alınmasında tapu kayıtlarının araştırılması
• Fizibilite raporlarının hazırlanması, süreçlerinin takibi ve danışmanlık hizmetleri,
• Proje ve İş geliştirme alanlarında danışmanlık yapılması,
c. Finans Danışmanlığı
• Finans alanında şirketlere danışmanlık yapılması,
• Kişilere ya da kurumlara, taşınır veya taşınmaz varlıklarını değerlendirilmesi konularında danışmanlık yapılması
• Finansal piyasaların geleceği ile ilgili analizler yapmak ve rapor oluşturmak,
• Bilanço analizini hazırlamak ve kontrol etmek,
• Parayla ilgili olan tüm hareketleri kontrolü ve planlamasını yapmak,
• Çalıştığı kurum ya da kişi için finansal planlama toplantıları yapmak,
• Müşteriye finansal hedeflere göre rehberlik yaparak finansal stratejiler geliştirmek,
• Müşteriye avantajlar ve riskler konusunda bilgilendirme ve açıklamalar yapmak, sorularını cevaplamak,
d. Dış Ticaret Danışmanlığı
• İhracat ve İthalat işlemlerinde danışmanlıklar yapılması,
• Gümrükleme alanlarında danışmanlıklar yapılması,
• İşletmelerin uluslararası ticaret operasyonlarını optimize etmeleri,
• İşletmelere ihracat ve ithalat süreçlerinde rehberlik etmek,
• Pazar araştırmaları yapmak,
e. İnsan Kaynakları Danışmanlığı
• Personel işe alım süreç veya yöntemlerini düzenleme,
• Performans ve yetenek yönetimini sağlama,
• Çalışanların Eğitim planlama konularında hizmet verdiği kuruma danışmanlık hizmeti sunmak,
• Personelin nitelikleri ile kurum ihtiyaçlarının hangi ölçüde uyuştuğunu tespit etmek için çeşitli iş analizleri gerçekleştirmek,
• Gelişim alanlarını belirlemek üzere personel ile düzenli olarak görüşmeler yapmak,
• Yetenek ve kariyer yönetimi süreçlerinde personelin eğitim veya gelişim faaliyetlerinin belirlenmesinde görev almak,
• Personel bağlılığının artırılmasına yönelik çalışmalar yürütmek,
• Kariyer ve performans süreçlerinin yürütülmesinde departman yöneticilerine destek vermek,
• İşe alımı gerçekleşecek adayların seçiminde uygun yöntem ve kanalların belirlenmesini sağlamak,
• İşe alım süreçlerinde departman yöneticileri ile beraber mülakatları gerçekleştirmek,
• Bütçe hazırlık süreçlerinde rol almak,
• Bordro ve personel özlük işlemlerini takip etmek,
• Kurumun işe alım stratejileri ile prosedürlerinin oluşturulması veya düzenlenmesi faaliyetlerine destek vermek,
• İlgili kanun, yönetmelik ve prosedürler hakkında yönetime danışmanlık hizmeti sunmak,
• Düzenli olarak departman yöneticilerine raporlar hazırlamak ve sunmak
f. Sosyal Güvenlik Danışmanlığı
• Şirketlerin çalışanlarına ödedikleri ücretlerle ilgili bordro düzenleme
• İşe giriş ve işten çıkış gibi süreçlerin doğru yönetilmesi güvenilir ve etkin bir bordro sistemi tutulması,
• Çalışma modellerine göre iş sözleşmeleri,
• İş yeri iç yönetmeliği,
• Özlük dosyalarının kontrolü,
• İş akdi fesih süreci,
• İş uyuşmazlıklarının çözüm süreci,
• İdari para cezaları,
• İş yeri tescil işlemleri,
• İş yeri devir ve birleşmeleri,
• İş yerinin kapatılması,
• İş kazası ve meslek hastalıkları,
• Prim farklarına itiraz ve idari para cezaları,
• Yurt dışı işçi istihdamı uygulamaları,
• İncelemelere rehberlik edilmesi,
• Emeklilik ve tahsis talep işlemleri,
• Diğer sosyal güvenlik uygulamaları.
g. Gayrimenkul Danışmanlığı
• Yabancılara dönük tasarruf ve ikamet amaçlı gayrimenkul danışmanlıkları,
• Gayrimenkul Alım Desteği verilmesi,
• Gayrimenkul alım işlemlerinde gerçekleştirilmesi gereken resmi işlemler hakkında danışmanlık yapmak,
• Mevzuatlar ve resmi işlemler hakkında bilgi vermek,
• Tapu devri gibi konularda rehberlik sunmak,
• Gayrimenkul satın almak isteyen kişilere danışmanlık hizmeti vermek,
h. Bilgi İşlem ve IT Danışmanlığı
• Bilgi İşlem ve IT danışmanlık hizmetleri,
• Şirketlerin tam, kesintisiz ve güvenli bir biçimde karşılanması için gerekli teknoloji altyapısının kontrolünün yapılması,
• Şirket bilgilerini güvence altında tutmak ve olası risklerin yönetimini sağlamak amacıyla yapılan bilgi işleme, saklama, iletme işlemleri için kullanılan sistem ve süreçlerin incelenmesi,
• Şirket bilgilerinin doğruluğunu, tamlığını, her an erişilebilir olmasını ve gizliliğini içererek bilgi güvencesi sağlamak,
• Şirketlerin bilgi sistemleri ve teknolojilerinin mevcut durumunun güvenilirliğinin tespiti amacıyla;
teknolojik altyapının kontrolü, bilgi güvenliği ve iç kontrolü konularında hizmet verilmesi,
i. Eğitim Danışmanlığı
• İş hayatına dönük eğitim faaliyetlerin yürütülmesi,
• Yönetim Kabiliyeti eğitimleri,
• Stratejik Yönetimin Temelleri
• Sunum Teknikleri ve Yönetimi
• Finansçı Olmayanlar için Finans Eğitimi
• Kriz Döneminde Yönetim
• Liderlik Eğitimleri, Liderlik ve Yöneticilik
• Proje Yönetimi
• Organizasyon ve Takım Yönetimi ve Etkili Takım Çalışması Eğitimi
• Yöneticiler ve Liderler için Dijital Verimlilik
• Kurumsal Gelişim Eğitimleri
• Beden Dili ve Kişisel İmaj Eğitimi.
• Zaman Yönetimi Eğitimi.
• Müşteri Memnuniyeti Eğitimi-Müşteri İlişkileri Yönetimi.
• Problem Çözme ve Karar Verme Eğitimi.
• Müzakere Teknikleri.
• Satış ve Pazarlama Eğitimi.
• İletişim, özgüven, kaygı, stres yönetimi, motivasyon, nlp, koçluk, konsantrasyon, kişisel gelişim ve değişim, çoklu zeka, duygusal zeka, mesleki gelişim, kariyer planlama konularında bireylerin kişisel gelişimleri ile ilgili eğitim faaliyetleri düzenlemek,
• Endüstriyel psikoloji ve İşletmelerde çalışan insan ve iş uyumluluğu konularında eğitimler yapmak,
j. Ar-Ge Danışmanlığı
• Ar-Ge merkezinin başvuru işlemler
• Ar-Ge Merkezi Mali Uygulamaları Kontrol ve Analizi
• Ar-Ge Faaliyetlerine İlişkin Eğitim Hizmetleri
• Ar-Ge ve yenilik projelerine ilişkin olarak dönemsel olarak düzenlenmesi
• TÜBİTAK’a sunulması zorunlu olan Mali ve Teknik Raporların hazırlanmasına yönelik danışmanlık hizmeti
k. Yönetim Danışmanlığı
• Kalite ve Yönetim Sitemleri;
ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 22000 Gıda Güvenlik Sistemi, ISO 13485 Tıbbi Cihazlar için Kalite Yönetim Sistemi, ISO 17025 Laboratuar Akreditasyonu, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Sistemi, ISO16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi, SA 8000 Sosyal Sorumluluk, AQAP, EUROGAP, EFQM, CE İşareti konularında danışmanlık yapmak ve sistem kurmak.
• Girişimcilik, stratejik planlama, stratejik yönetim,
• Etkin kaynak kullanımı ve iş planı,
• Temel işletmecilik, yeniden yapılanma, kurumsal yönetim, kurumsallaşma, kurum kültürü oluşturma,
• Dış ticaret konularında danışmanlık yapmak.
• Özel sektör ve kamu işletmeleri ve kamu kuruluşları ile bunların yönetimlerine, çalışanlarına, gerçek ve tüzel kişilere, faaliyetlerinde etkinlik ve verimliliği gözeterek kurum performansını arttırıcı organizasyonel gelişim, değişim yönetimi, müşteri odaklı, yüksek performanslı kurum kültürü oluşturma, satış etkinliği sağlama, alanlarında danışmanlık, araştırma, geliştirme hizmetleri,
• Bu konularla ilgili olarak üst düzey yönetici toplantıları, konferans ve zirveler, organize etmek, ettirmek.
• AB Proje Yönetimi;
AB proje teklifi hazırlama, inceleme, proje yönetimi, hibe, fon ve kredi sağlama konularında danışmanlık yapmak, AB Üyesi ülkelerle ortak projelere katılımcı olarak çalışmaları yürütmek, gerektiğinde bu projelere koordinatörlük yapmak.
l. Yabancı Öğrenci Danışmanlık Hizmetleri,
• Farklı ülkelerden Türkiye'ye gelmiş olan yabancı öğrencilerin gerekli resmi prosedürleri yerine getirebilmeleri için danışmanlık yapılması,
• Türkiye'deki üniversite ve bölümler ile ilgili bilgilendirmeler yapılması,
• Uluslararası geçerliliği olan GCE, ACT, SAT gibi sınavlardan yeterli puanı almış, veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı’ndan (YÖS) talep edilen puan almış öğrenciler için bir üniversitede öğrenim görmeye hak kazanan yabancı öğrenci adayların üniversiteye teslim edebilmesi için gerekli olan resmi belgelerinin çevirilerinin ve noter onay işlemlerinin yapılması,
• Denklik ve diğer ülkelerde Tanınma konusunda gerekli işlemlerin yapılması,
• Yabancı öğrencilerin çalışma izinleriyle ilgili danışmanlıklar yapılması,
• İş sözleşmelerinin yapılması, izinlerin başvuru, uzatma ve diğer işlemlerin yapılması,
• Başvurunun reddi halinde gerekli itiraz ve eksik evrakların hazırlanması ve diğer işlemlerin takibi,
• Yabancı öğrencilerin staj için çalışma izin ve diğer işlemlerin yapılması,
Şirket amaç ve konularıyla ilgili olarak aşağıdaki işlemleri yapar:
• Şirket amacını gerçekleştirmek için her türlü menkul ve gayrimenkul mallar ile makine ve tesisler, demirbaşlar, motorlu ve motorsuz kara, hava deniz nakil araçları alabilir, satabilir, işletebilir, kiralayabilir, kiraya verebilir, bunlar üzerinde ayni ve şahsi hakları tesis edebilir, ipotek alabilir, ipotek verebilir ve ipotekleri fek edebilir.
• Gayrimenkulleri üzerinde irtifak, intifa, sükna, gayrimenkul mükellefiyeti tesis edebilir.
• Şirket gerektiğinde kamu kuruşlarına, belediye ve kamuya yola bedelli veya bedelsiz terk yapabilir. İfraz, tevhit yapabilir, kat irtifakı ve kat mülkiyeti tesis edebilir.
• Tapu dairelerinde gayrimenkullerle ilgili her türlü cins tashihi, ifraz, tevhid, taksim, parselasyon ile ilgili her nevi muamele ve tasarrufları gerçekleştirebilir.
• Bilumum gayrimenkulleri dilediği zaman, dilediği bedel, dilediği koşullarla özel ve tüzel kişilerden hisseli ya da hissesiz şekilde ve taşınmazları üzerinde mevcut her türlü ipotek, rehin, tahdit ve takyitleri ile birlikte satın alabilir, satabilir, devredebilir, devralabilir, kiralayabilir, kiraya verebilir.
• Şirket kendi gayrimenkul mallarını üçüncü gerçek veya tüzel kişilerin kullanacağı krediler için ipotek veya rehin verebilir.
• Özel ve tüzel finansman kuruluşlarından her türlü kısa, orta ve uzun vadeli krediler alabilir.
• Her türlü kefalet ve teminat verebilir.
• Tapuya teferruat kaydı yapabilir, yaptırabilir. Şirket kendi gayrimenkul malları üzerine kira şerhi yapabilir, yaptırabilir, kira akitlerini tapuya şerh edebilir, ettirebilir.
Yukarıda gösterilen konulardan başka ilerde şirket için faydalı ve lüzumlu görülecek başka işlere girişilmek istendiği takdirde genel kurul karar aldıktan sonra şirket bu işleri de yapabilecektir. Ana sözleşme değişikliğinde olan işbu karar tescil ve ilan ettirilerek uygulanacaktır.