Arkas Railport Terminal İşletmeleri
Türkiye’de ve yurtdışında toplam 66 şirketiyle faaliyet gösteren, Türkiye’nin önde gelen uluslararası holdinglerinden Arkas ve Avrupa’nın en büyük İntermodal Lojistik Terminali işletmecisi Duisport ortaklığı ile doğu-batı ticaret koridorunda yeni bir İntermodal Lojistik Terminali olarak kurulması planlanan Railport, toplam 265 bin metrekarelik bir alanda hizmet verecektir.
Demir İpekyolu (Bakü-Tiflis-Kars) ile Asya; Avrupa demiryolu ile de Avrupa Birliği ülkeleri arasında bağlantı kuracak olan Railport, Asya ile Avrupa, Avrupa ile Balkan ve Orta Asya (CIS) ülkeleri arasında gerçekleşecek taşımalarda köprü görevi görmek amacıyla konumlandırılmıştır.
Yol ve Kuşak Girişimi kapsamında (Belt and Road Initiative – BRI) Trans-Asya Demiryolu Ağı ile Orta Doğu, Rusya, Ukrayna, Azerbaycan ve Gürcistan'a uzanan Çin ve Orta Asya güzergâhını, Türkiye ve Avrupa ile bütünleşmiş bir hale getirecektir.
MİSYONUMUZ
Sektörde ülke liderliği ve öncü rolünü sürdürmek.
VİZYONUMUZ
Müşterilerimizin değişen ihtiyaç ve taleplerini en üst düzeyde karşılayan intermodal terminal altyapılarını ve gerekli diğer kaynakları üretmek, geliştirmek ve Türkiye’nin lojistik sistemine entegre etmek.
DEĞERLERİMİZ
Müşteri Odaklılık, Çalışanlarla Başarma, Toplumsal Sorumluluk, Güvenilirlik, Yenilikçilik
Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayacak olan yatırımımız, maliyet avantajı sağlayan, çevreye saygılı, teslimat sürelerinde avantajlar yaratan ve en önemlisi de ülke ekonomimize önemli katma değerler sağlayan yeni bir hizmet anlayışını beraberinde getirecektir.
Railport İntermodal Lojistik Terminali demiryolunun yanında karayolu taşımacılığına sunacağı imkânlar sayesinde, lojistik hizmet sağlayıcılarına ve dış ticaret ile uğraşan tüm sektörlere katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Railport Projesi
Railport, Kocaeli Kartepe’de kurulacak, Türkiye’ de bir ilk olacak intermodal lojistik terminali projesidir. Başta demiryolu olmak üzere, karayolunu da içeren iki farklı taşıma modunun kullanılabileceği, sektörde öncü bir kara limanı (dryport) olacaktır.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu bağlantısı ve Marmaray Tüneli’nin yük taşımalarına açılmasıyla birlikte Railport, Çin’den Avrupa’ya uzanacak geniş bir güzergahta ticaret hatlarına doğrudan bağlantılı bir lojistik merkezi yani tam anlamıyla bir hub konumunda olacaktır.
Asya ile Avrupa, Avrupa ile Balkan ve Orta Asya (CIS) ülkeleri arasında geniş bir coğrafyaya hizmet vermesi amaçlanan proje, bu özel konumuyla; ithalat ve ihracat yüklerinin yanı sıra transit yüklere de hizmet verebilecektir.
Lojistikte sektörlere göre hassasiyet gerektiren çözümlere ihtiyaç vardır.
Arkas ve Duisport’un yarattığı sinerjiyle beraber uzman ekipler ve altyapı sayesinde farklı sektörlere en uygun çözümler sunulması amaçlanmaktadır.
Optimum zamanlama, vagon planlaması, sistemli iş takibi, sektörel uzmanlık ve yeni teknolojilerin entegrasyonu gibi bazı sektörler için büyük hassasiyet gerektiren konularda; Arkas ve Duisport’un uzun yıllara dayanan tecrübeleriyle müşterilerin beklentilerinin en üst düzeyde karşılanması hedeflenmektedir.
Railport kara taşımacılığına oranla çok daha az CO2 salınımı yapan, çevreyle dost bir taşımacılığa da yatırım yapan bir projedir.
Ayrıca demiryolu taşımacılığı ile müşterilere oldukça avantajlı bir taşımacılık seçeneği sunulmaktadır.
Intermodal taşımacılığın avantajlarından bazılarına bakacak olursak;
Enerji tasarrufu sağlar.
Ekonomiktir.
Karayoluna oranla 18 kat daha az karbon salınımı sağlar.
Ağır ve yüksek tonajlı yükler taşınmasına imkan verir.
Hava muhalefetinden en az etkilenen taşıma modudur.
Transit süre avantajı sağlar.
Railport Live
Asya ile Avrupa'yı bir köprü gibi birbirine bağlayacak olan proje hakkında anlık bilgi edinilebilecek Railport sosyal medya hesaplarında sizleri bekliyoruz
RESMİ FAALİYET KONUSU
TAŞIMACILIK VE LOJİSTİK HİZMETLERİ Meslek grubunda, KARTEPE / KOCAELİ Bölgesinde Demir yolu taşımacılığını destekleyici faaliyetler (demir yolu çekme ve itme hizmetleri, manevra ve makas değiştirme hizmetleri, demir yolu terminal hizmetleri vb. dahil, e