Günümüzün değişen pazarlama dinamikleri ve yükselen rekabet ortamında, markalarımızı farklılaştırmak ve tüketici sadakatini korumak gittikçe zorlaşıyor. Bu süreç içinde tüketici en temel kaynak.
Ancak doğrudan sorulduğunda tüketicinin yaptığını söylediği ile gerçekten yaptığı ve yapacağını söylediği ile gerçekten yapacağı çoğunlukla birbirini tutmamaktadır. Bu zorluğu aşmak için pazarlama araştırmaları tüketiciyi derinlemesine anlamamızı sağlayacak yeni yöntemler ve yaklaşımlar geliştirmekte.
Virtua Araştırma, tüketiciyi derinlemesine anlamanın ve marka yöneticileri için tüketici içgörüsü üretmenin en önemli vizyon olduğunu düşünerek, kalitatif alanda farklı saha yaklaşımları ve yöntemleri ile çözümler sunmakta ve danışmanlık vermektedir.
Virtua Araştırma özellikle ulaşılması zor olan hedef kitlelere ulaşmak konusunda uzmanlık gösterirken, geleneksel yöntemlerle cevaplanması zor olan "neden" ve "nasıl" sorularına odaklanmaktadır. Etnografik araştırma Virtua Araştırma'nın uzmanlık alanı olup, bir çok araştırma sorusuna etnografik yöntemlerle cevap bulabilmektedir.
ETNOGRAFİK ARAŞTIRMA NEDİR?
En basit tanımıyla Etnografi bir grubun, bir kültürün davranışlarını ve bu davranışlara anlam katan, yönlendiren kültürel kodları inceler. Etnografik araştırma ise tüketicinin davranışlarının köklerine inmek amacıyla, görünen davranışlarının altında yatan kültürel kodları, değerleri, inançları, ihtiyaçları ve motivatörleri gözlem ile araştırır ve antropolojik bakış açısı ile yorumlar. Geleneksel araştırmalardan farklı olarak etnografik araştırmanın gerçekleştirilmesi, saha süresince ve verilerin değerlendirilmesinde konusunda uzman, lisans üstü düzeyde antropoloji/sosyoloji eğitimi almış, deneyimli akademisyenlerin katılımını gerektirir.
Virtua Araştırma, sahaya lisanslı antropologlarla çıkarak, etnografik bilgi birikimi ve araştırma yöntemlerini tüketici davranışlarına uyarlamakta, markalarla tüketicilerin ilişkilerine derin içgörüler getirmektedir. Her araştırma sorusu için öncelikle literatür taramasını gerçekleştirmekte ve yapılan çalışmalardan markalara özel yaklaşımları belirlemektedir.
Virtua olarak, etnografik araştırma yöntemleri ile tüketicilerin marka ile kurdukları ilişkiyi; gerçek marka deneyimlerini, markanın hayatlarındaki yeri ve anlamını derinlemesine inceleyerek, marka ve hizmet için önemli olan temel soruları sorgulamakta ve cevaplarını ortaya çıkartmaktadır.
Faaliyet Alanları
İnsanın var olduğu her ortamda Virtua Araştırma, araştırma sorusunu sorgulayabilmekte ve araştırma yaklaşımını geliştirerek sahasını uygulayabilmektedir.
Temel faaliyet alanları üç temel başlıkta toplanmaktadır;
1. pazarlama ve iletişim araştırmaları;
marka algı ve değer araştırması
konumlandırma ve hedef kitle segmentasyonu araştırmaları
iletişim stratejilerine yönelik araştırmalar
pazarlama ve satış prosesleri değerlendirme araştırmaları
medya tüketim alışkanlıkları araştırmaları
2. kurumsal kültür araştırmaları
kurumsal kültür ve değerlerin farkındalık ve algı araştırmaları
3. sosyal ve kamuoyu araştırmaları
Sosyal Etki Değerlendirme araştırmaları
Üniversite ve Tubitak araştırmalarının saha çözümleri ve danışmanlık
İnşaat sektöründe otoyol ve konut projelerine yönelik araştırmalar