• Geri dön

  • 521 Görüntülenme

  • 11 Haber

  • 32 İşletme görüntülenme


Chery’nin Yapay Zekâ Destekli Robotu AiMOGA Göreve Başladı!
AiMOGA Chery’nin Malezya’daki 4S Mağazasında Kullanıcılara Hizmet Veriyor!
Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, üstün yapay zekâ özellikli robotu AiMOGA’yı mart ayında düzenlenen Akıllı Strateji tanıtımında göstermişti. AiMOGA, Chery araçlarının özelliklerini nazik ve doğal bir ses tonuyla tanıtmış, içecek servisi yapmış ve misafirlerin test sürüşlerine rezervasyonu yapmasına yardımcı olmuştu. Sıcakkanlı ve son derece yetkin bir servis hizmeti sunan AiMOGA, bu sefer Chery’nin Malezya’daki 4S mağazasında görev almaya başladı. “Akıllı Satış Danışmanı” olarak mağazada yer alan AiMOGA, kullanıcılara destek oluyor ve mağaza içi operasyonel süreçlerin yönetilmesine yardımcı olarak Chery’nin yapay zekâ ve robotik konusundaki yeteneklerini gözler önüne seriyor.

Dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinden Chery, küresel AI (Yapay Zekâ) teknolojisi devrimiyle birlikte, mobilite sınırlarını yeniden tanımlayarak ileriye dönük bir vizyon sunuyor. Akıllı otomobillere geçişi hızlandırırken, aynı zamanda “AI + Mobilite” odaklı üç boyutlu bir ekosistem kurmayı hedefleyen Chery, bu vizyonun kalbinde yer alan AiMOGA humanoid robotu, 4S bayilerindeki hizmet sorumluluklarını bağımsız olarak yerine getirebilen bir “akıllı çalışan” haline geliyor.

Mornine sanal dünyada Chery’nin marka kimliğinin sembolü haline gelecek!
Büyük ölçekli yapay zekâ modelleri ve uçtan uca algoritmalardaki ilerlemeler hızla artarken, akıllı araçlar ile insansı robotlar arasındaki bir zamanlar daha keskin olan sınır hızla ortadan kalkıyor. Chery'nin otonom sürüş, çevresel algı ve elektronik olarak kontrol edilen şasi gibi temel otomotiv modüllerindeki kapsamlı teknik temeli, teknoloji geçişi için verimli bir zemin yarattı ve insansı robotların algılama, bilgi, karar alma ve uygulama alanlarında kapsamlı yetenekler geliştirmesini sağladı.

AiMOGA robotunun erken geliştirme aşamasında, Chery, Z Kuşağı'na hitap edebilecek dijital bir karakter tanıttı ve meta evren ve sanal insanlar aracılığıyla marka ile genç tüketiciler arasındaki boşluğu kapattı. Birkaç karakter geliştirme ve model iyileştirme turundan sonra sanal bir kişilik olan Mornine doğdu. Mornine, Chery’nin reklam animasyonlarında, marka canlı yayınlarında ve diğer dijital platformlarda yer aldı ve giderek izleyicinin tanıdığı bir "akıllı yüz" haline geldi. Ancak Chery'nin tutkuları ekranın ötesine geçti ve “Eğer Mornine gerçek dünyaya gidebilseydi?” sorusuyla AiMOGA projesi hayat buldu. AiMOGA, Chery ve AiMOGA ekibi tarafından ortaklaşa geliştirildi. Chery'nin akıllı ekosistemindeki ilk akıllı insansı robot olan AiMOGA, Malezya'nın Kuala Lumpur kentindeki Chery JOYSTAR 4S bayisinde resmen “akıllı satış danışman” rolünü üstlendi ve uluslararası arenada ilk kez boy gösterdi.

Araç içi algoritmalardan insansı zekaya: AiMOGA, çevresel algı konularında devrim yaratıyor!
AiMOGA, algılama düzeyinde, görme, konuşma ve diğer modalitelerden gelen girdileri birleştiren cihaz üstü çok modlu bir sensör modeliyle donatılmış durumda. Bu sayede kullanıcı komutları, fiziksel jestleri ve sergi alanındaki ortamı hassas bir şekilde yorumlayabiliyor. Uygulama düzeyinde ise; dik yürümeyi ve hassas el hareketlerini desteklemek adına biyonik hareket sistemi kullanılıyor. Ayrıca, birden fazla robotun koordinasyonuyla rehberli turlar ve resepsiyon hizmetleri gibi konularda diğer robotlarla iş birliği de yapılabiliyor. AiMOGA, karar alma düzeyinde doğal dil semantiğini anlamak ve kişiselleştirilmiş, bağlam seviyesinde yanıtlar üretmek için CheryGPT ve Deepseek modellerinden yararlanıyor.

Chery’nin gelişmiş tedarik yapısı AiMOGA’nın gelişiminde öncü bir rol üstlendi!
Chery'nin başlangıçta araç üretimi için oluşturduğu mevcut tedarik zinciri, üretim altyapısı ve titiz test sistemleri de robot geliştirme için güçlü bir endüstriyel omurga görevi görüyor. Bu alanlar arası beceri, AiMOGA Robotunun araştırma ve geliştirmeden ticari dağıtıma hızlı bir şekilde geçiş yapmasını sağlayarak çeşitli gerçek dünya senaryolarında ölçeklenebilir uygulamalar için sağlam bir temel oluşturuyor. Bu sağlam bilgi birikimi ve tecrübe Chery’nin yapay zekâ ve robotik alanlarında öncü bir marka olmasını sağlıyor.

AiMOGA sektörler arası bilgi birikimiyle her alanda hizmet sunabiliyor!
AiMOGA artık resmi olarak Chery 4S bayilerinde kullanılıyor. Çok dilli etkileşimleri destekleyen AiMOGA, araç tanıtımları yapabiliyor, müşterileri karşılayabiliyor, test sürüşlerine rehberlik edebiliyor ve görevler arasında bağımsız olarak geçiş yapabiliyor. Mornine ise satışların yoğun olduğu dönemlerde diğer robotlarla kusursuz bir şekilde çalışarak müşteri sorularını yanıtlama ve navigasyon yardımı sağlama gibi servis görevlerini dağıtıyor. Bu koordinasyon, showroom’un verimliliğini ve operasyonel kapasitesini önemli ölçüde artırıyor ve tüm sektörlerde daha kapsamlı bir kullanım için örnek teşkil ediyor.

AiMOGA’nın kullanım alanı gelecekte daha da artacak!
AiMOGA, gelecekte insan-makine etkileşiminin yoğun olduğu alışveriş merkezleri, fuarlar, sinemalar ve kamu hizmet merkezleri gibi senaryolarda da kullanılacak. Ayrıca, duygusal etkileşimin daha fazla hissedildiği evler, okullar ve yaşlı bakım tesisleri gibi arkadaşlığın, empatinin ve uyum sağlama yeteneğinin önemli olduğu alanlara da nüfuz etmesi bekleniyor. Dijital bir kişilikten gerçek dünyadaki bir yapay zekâ arkadaşına ve bir showroom satış asistanına kadar, Mornine'in evrimindeki her adım, teknolojik ilerlemenin ve insan odaklı tasarımın yakınsamasını somutlaştırıyor. Yeni kullanım durumları ortaya çıktıkça ve teknik yetenekler geliştikçe Chery, ürün ekosistemini geliştirmeye ve böylece kullanıcı deneyimini ve duygusal katılımı vurgulamaya devam edecek.

Chery Türkiye hakkında
Chery International, pazarı daha iyi anlamak ve kullanıcılara daha iyi hizmet verebilmek amacıyla, Eylül 2022’de, Türkiye’de %100 iştirak ile Chery Türkiye’yi kurdu. Chery Türkiye, Chery markasına ait tüm model ve yedek parçaların Türkiye’deki lojistiği, satışı ve satış sonrası hizmetlerinden sorumludur. Şirket, tüm ticari satışlardan sorumlu olmak üzere; satış, satış sonrası, bayi ağı geliştirme, iletişim ve diğer departmanlarını kurdu. Faaliyetlerini 7 bölgede toplam 50 yetkili satıcı ile sürdürüyor.

Şirket, 21 Mart 2023’te TIGGO 8 PRO, TIGGO 7 PRO ve OMODA 5 olmak üzere üç SUV modelini pazara sundu. Bu üç model, kalite açısından üst düzey mükemmellik, tasarım açısından şıklık ve en yüksek teknolojik konfigürasyona sahip olmasıyla beğeni topluyor. 7 koltuklu SUV TIGGO 8 Pro Max, ihtişamı, lüks hissi ve güçlü duruşuyla en üst segment otomobil olarak öne çıkıyor ve D-SUV pazarında ilk sırada yer alıyor. TIGGO 7 Pro Max, konfor ve verimlilik açısından aile SUV’ları arasındaki ilk tercih oluyor. OMODA 5 ise; fütüristik tasarımı ve artan kalitesiyle geniş kullanıcı kitlelerine hitap ediyor.

Chery hakkında
Kantar ve Google, ortaklaşa, 2024 Çin Küresel Marka Oluşturucuları İlk 50 listesini açıkladı. Chery, otomobil alanında “Çin’in En İyi Küresel Marka Oluşturucusu” seçilerek genel listede 14. sırada yer aldı ve markanın gücü önemli bir büyüme kaydetti. Chery, kuruluşundan bu yana bir küreselleşme stratejisi uyguladı ve uluslararası rekabet gücüne ve nüfuza sahip bir otomobil markası oluşturma kurumsal vizyonuyla her zaman teknoloji odaklı gelişime bağlı kaldı. Sürekli teknolojik yenilik yaklaşımıyla hareket eden Chery, küresel pazarlara komple araç, CKD parçaları, motor, üretim teknolojisi ve ekipman ihraç eden ilk Çinli binek otomobil şirketi oldu. Chery, ürün stratejisi, yerelleştirme stratejisi ve yetenek stratejisinin uygulanması yoluyla yerel ve uluslararası pazarları geliştirmeye, küreselleşmeyi sürekli derinleştirmeye ve çevre dostu, teknoloji, aile ve arkadaşlık ilkelerine odaklanıyor. 27 yıllık geliştirme sürecinin ardından Chery’nin satış ve servis ağı, 80’in üzerinde ülke ve bölgeyi kapsarken, dünya genelinde 14 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaşılmış durumda. Ayrıca Chery, sürekli çabalarla topluma katkıda bulunarak ve küresel tüketicilere daha iyi ürün ve hizmetler sunarak küresel pazarlarda çevre dostu kalkınma, çevre koruma, sosyal refah, personel eğitimi ve diğer alanları kapsayan çeşitli sosyal katkı faaliyetleri yürütüyor.

Habere Ait Görseller



Mesaj GönderKAPAT
İşletmeye mesajınızı iletin.
İPTAL