Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu - Turkish Federation of Shopping Centers And Retailers
TAMPF KURULUŞ AMACI
Organize perakende sektörü her yıl Türkiye ekonomisinin yıllık yaklaşık 2,5 katı oranındaki büyümesini sağlam dinamiklerle sürdürmektedir. Perakende sektörünün sahip olduğu 830 milyar TL’ lik ciro hacminin 275 milyar TL’lik kısmı Organize Perakende sektörüne aittir. Federasyonu oluşturan dernek ve üyelerinin bilgi birikimi ve tecrübelerinin bir araya gelmesi ile, sektöre ve ülke ekonomisine ivme kazandırması amaçlanmaktadır.
Kamu nezdinde organize perakendeyi ilgilendiren tüm konularda güçlü temsilin yanı sıra TAMPF, Türkiye organize perakende sektörünün sürdürülebilir gelişiminin altyapısını oluşturarak, sektörümüzün ülke ekonomisindeki konumunu daha da ileriye taşımayı ve uluslararası platformdaki yerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Türkiye’den çıkacak dünya markalarının Federasyonumuz çatısı altından çıkması 2023 yılı hedeflerimiz içerisinde önemli bir yer tutmaktadır.
HAKKIMIZDA
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) tüm alışveriş merkezlerini ve organize perakendecileri temsil eden 5 sektörel derneğin çatı kuruluşu olarak Temmuz 2013 tarihinde kurulmuştur.
Dernekler kendi faaliyetlerinin yanı sıra ortak konularda güç birliği oluşturmak amacıyla Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) çatısı altında buluşmuştur. 850 binden fazla çalışanı, 275 milyar TL yi aşan bir ciro hacmini, 11 milyon metre kare alan ve 80 bin satış noktasını temsil etmektedir. TAMPF çatısı altında Organize Perakendenin tüm paydaşlarını bir araya getirerek sektörde güçlü bir temsil sağlamaktadır.
TAMPF kurucu ve üye dernekleri;
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları (
AYD),
Gıda Perakendecileri Derneği (
GPD),
Kategori Mağazacılığı Derneği (
KMD),
Tescilli Markalar Derneği (
TMD),
Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (
TURYİD) dir.