• Geri dön

  • 2.292 Görüntülenme

  • 313 Haber

  • 1.697 İşletme görüntülenme


TR AI NEXT Programı ana sponsoru A101, Türkiye’nin en kapsamlı yapay zeka etkinliği TR AI Week’te yerini aldı. A101 Danışma Kurulu Üyesi Orhan Dağlıoğlugil, müşteri deneyimini iyileştirme odağında, geleceğin perakendesini şekillendirirken A101’in teknoloji ve yapay zekayı kullanma konusunda yaklaşımını ve gelecek hedeflerini aktardı.

A101, 18-22 Ekim tarihleri arasında ikincisi düzenlenen TR AI Week (Türkiye Yapay Zeka Haftası) 2021’e katıldı. TR AI Week’te, yerli ve yabancı uzmanlar, Türkiye’deki ve dünyadaki yapay zeka liderleri, yapay zeka girişimleri ve fark yaratan yapay zeka akademisyenleri ile alanında öncü şirketlerden üst düzey yöneticiler bir araya geldi.

Etkinliğinin dördüncü gününde A101 Danışma Kurulu Üyesi Orhan Dağlıoğlugil, firmamızın dijital dönüşüm yolculuğunu, yapay zekanın bu dönüşümde neleri değiştirdiğini ve yapılan çalışmaları aktardı. Orhan Dağlıoğlugil:

“A101 için dijital dönüşüm yolculuğunun iki temel çıkış noktası müşteriye kolaylık sağlamak ve kuruma verimlilik ve sürdürebilirlik katmak. Bu yolculukta 2018 yılında e-ticarete adım attık. 2020 yılında, pandeminin de etkisiyle çok hızlı bir şekilde A101 Kapıda uygulamasını hayata geçirdik. Bu iki uygulama A101 için bir kırılma noktası oldu. Müşteri verileri müşteri deneyimlerini iyileştirme adına sürece değer katacak şekilde değer zincirinde kullanıldı. Ayrıca, A101’in sunduğu sanal ödeme hizmetleri fazlasıyla çeşitlendirildi. FinTech ve perakende sektörünün ciddi bir şekilde kesiştiği bu noktada, faaliyetlerinin şekillenme aşamasında olduğu ToM (Technology of Money) adını verdiğimiz bir startup kurduk. Bu sayede A101 gibi büyük bir yapıda girişimci tavrı getirirken, start uplara da destek sağladığımız bir ekosistem yarattık.”

A101, 2017’de kurulan Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifinin (TR AI) ilk yıllarından beri en büyük destekçilerinden. Aynı zamanda, startup’lar ile firmaların bir araya geldiği TR AI NEXT programının da ana sponsoru. A101, TR AI ekosistemindeki tüm paydaşlarla işbirliği içerisinde çalışarak yetkinlikler geliştirmeyi öncelikli stratejisi olarak belirlemiş durumda.TRAI NEXT programından beklentilerini Orhan Dağlıoğlugil şu şekilde ifade etti:

“Instagram başta olmak üzere sosyal medya kanallarında sadece Türkiye’de değil dünya çapında en çok takipçisi olan markalardan biriyiz. Oldukça büyük müşteri verisine sahibiz. Elde ettiğimiz büyük verinin operasyonel ve müşteri odaklı analizleri konularında, yapay zeka inisiyatifleri ve startupların da desteğini alıyoruz. Müşteri ihtiyaçlarına cevap verme gayesiyle, birlikte birçok proje üzerinde çalışıyoruz. Türkiye’de ileri analitik ve yapay zeka alanında bir numaralı perakendeci olmak istiyoruz. TRAI NEXT programıyla birlikte, teknoloji transferleri ve ortak akılla yarattıklarını firmaya aktarabilecek startuplarla buluşmayı, verimlilik üreten ve maliyet avantajı yaratan projelere yatırım yapmayı hedefliyoruz.”

Habere Ait Görseller



Mesaj GönderKAPAT
İşletmeye mesajınızı iletin.
İPTAL