• Geri dön

  • 404 Görüntülenme

  • 47 Haber

  • 916 İşletme görüntülenme


Sektörüne dinamizm ve vizyon kazandıran “BİREVİM”den, “MÜSİAD-Vizyoner’19”a destek… BİREVİM’in “İNSAN ODAKLI FİNANS VE TASARRUF ZİRVESİ”, OCAK 2020’de düzenleniyor…

BİREVİM Yönetim Kurulu Başkanı Murat Çiftçi:

“Bugün Türkiye nüfusunun en az %70’i, konvansiyonel finans kaynaklarına erişemiyor. Bu nedenle, dijital lazım; tasarruf elzem anlayışındayız.”

Geliştirdiği tasarruf finansmanı modeliyle, 4 yıl içinde sektöre yön vermesiyle tanınan “BİREVİM”, bu yılın en kapsayıcı vizyon ve teknoloji zirvesi “Vizyoner’19”a ana sponsor oldu. MÜSİAD tarafından iki yılda bir düzenlenen “VİZYONER Zirvesi”, bu sene “Dijital Gelecek” temasıyla Haliç Kongre Merkezi’nde 3. kez gerçekleştirildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın da onurlandırdığı zirvenin ana konuşmacısı, Geopolitical Futures’un Kurucu Başkanı ve Siyaset Bilimci George Friedman’dı. Hyperloop şirketinin Kurucu Ortağı Dirk Ahlborn da konuşmacılar arasında yer aldı. Zirvede ayrıca, T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanı Ali Taha Koç ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut da, alanlarıyla ilgili stratejik gelişmeleri paylaştı.

Geliştirdiği tasarruf odaklı faizsiz finans modeliyle, 4 yıl gibi kısa bir zamanda, hem sektöre yön veren hem de binlerce ailenin ev veya araba sahibi olma hayaline çözüm üreten “BİREVİM”, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın da katıldığı, MÜSİAD’ın (Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği) geleneksel Vizyoner Zirvesi’ne ana sponsor oldu.

Zirvedeki konuşmasında, “Dijital Gelecek” temalı “Vizyoner19”a ana sponsor olmalarında, MÜSİAD çatısı altında yerli ve yabancı birçok iş adamıyla bir araya gelmenin yanı sıra; zirvenin adının, vizyonunun ve temasının da etkili olduğunu vurgulayan BİREVİM Yönetim Kurulu Başkanı Murat Çiftçi; “Bu ana sponsorluk, BİREVİM’in değerleri ve kurumsal kültürüyle büyük bir uyum içerisinde. Böyle bir sponsorluktan onur duyuyoruz. Dijitalleşmenin getirdiği çok sayıda olumlu sonuç var ve son birkaç yıldır bunların meyvelerini almaya başladık. Sadece kendi kuruluşumuz nezdinde söylemiyorum bunu, yeniliklere bizim gibi hızlı uyum gösteren çok sayıdaki Türk şirketi adına söylüyorum.” dedi.

“Güven hissiniz, hatıralarınız ve deneyimleriniz bir evi, ev yapacak”
BİREVİM olarak kendilerinin bu sürecin neresinde olduklarına da değinen Çiftçi, sözlerine şöyle devam etti: “Artık tüm endüstriler deneyimi merkeze alarak yeniden konumlanıyor. Dilerseniz hep birlikte 2025 yılında modern bir ev hayal edelim. Tabi ki akıllı cihazların, sanal sesli asistanların varlığı artacak. Bunlar, elbette ki, ev yaşamına büyük faydalar sağlayacak. Bırakalım 2025’i, gelecek yıl nesnelerin interneti sayesinde 30 milyar cihazın birbiriyle bağlantılı olması ve 40 zetabayt veri üretmesi bekleniyor. Peki acaba bu evlerde büyüyen çocuklar, ne tür deneyimlere ve hatıralara sahip olacak? Yani nerede ve ne tür kolaylıklarla yaşadığınız değil, güven hissiniz, hatıralarınız ve deneyimleriniz bir evi, ev yapacak. Görünen o ki, dijitalleşmede fiziksel unsurlara kıyasla, bir evi tam anlamıyla sıcak bir yuvaya dönüştüren tek şey “insani değerler” olacak. Konu tasarruf kültürü olduğunda da, finans olduğunda da, teknoloji olduğunda da gelecek olduğunda da değişmiyor; odağımız hep ‘insan’ oluyor. Bizim de odağımızda insan, insan odaklı finans ve tasarruf var. Ve bulunduğumuz her ortamda böyle hatırlatmalar yapmayı görev sayıyoruz. Kısacası, dijital lazım; tasarruf elzem anlayışındayız.”

“Bugün Türkiye nüfusunun en az %70’i, konvansiyonel finans kaynaklarına erişemiyor.”
İnsanın en büyük hazinesinin, sahip olduğu değerler olduğunu, eğer insanın elinden bu değerlerin simgesi olan anlamı alırsak, yerine ne verirsek verelim, haklı olarak, mutlu olmayacağını vurgulayan Çiftçi, sözlerinin devamında şunları söyledi: “Tam da bu nedenle biz, BİREVİM olarak, hep insan odaklılıktan söz ediyor, bu konuda ödün vermeden yol almaya gayret ediyoruz. Türkiye’de 23 milyon aile var. Biz şu an, her ay 100 bin kişiyi tasarruf anlayışı ve kültürüyle tanıştırıyoruz. Hedefimiz 5 yılda 5 milyon ailenin birlikte tasarruf finansmanıyla EV veya ARABA hayallerine kavuşmasına vesile olmak. Ve bunun için dijitalleşme yolunda önemli yatırımlar yapıyoruz. İnsanı merkeze alan çözüm odaklı sosyal politikalar geliştirmek için de gayret sarf ediyoruz. Çünkü bu, sadece ticari bir iş değil, aynı zamanda milli bir kalkınma modeli bizim için. Bakın, tam bu noktada, Sayın Cumhurbaşkanımızın 9 Eylül 2019 tarihli bir konuşmasından alıntı yapmak isterim. Diyor ki;

“Alternatif finans konusunda cesur adımlar atacağız. Bizim medeniyetimiz ve kültürümüz insanı merkeze alır. Faize ve borçlanmaya dayalı sisteme karşı çıkmamızın nedeni inancımızın yanı sıra sistemin insani yükünün ağırlaşmış olmasıdır.”

Yine MÜSİAD Genel Başkanımız Sayın Abdurrahman Kaan da her fırsatta faizsiz ve değerlerimize uygun alternatif finans modellerini bir an önce hayata geçirmemiz ve yaygınlaştırmamız gerektiğini ifade ediyor. Bugün Türkiye nüfusunun en az %70’i, konvansiyonel finans kaynaklarına erişemiyor. Bu kaynaklara erişebilenler ise faiz oranlarını yüksek buluyor ya da faizle işlem yapmayı tercih etmediği için, alternatif çözüm arayışına giriyor. BİREVİM işte bu arayışın sonucunda doğmuş bir kuruluştur. Biz insanlara, alternatif bir finansman hizmeti sunuyoruz. Ve tasarruf kültürünün yaygınlaşması için elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Çünkü tasarruf bilinci, bizim kuşağın ivedilikle hatırlaması ve genç kuşaklara öğretmesi gereken bir konu. Tasarruf ahlakının, paylaşma, dayanışma bilinciyle birlikte geliştiğini; mutluluğun, verdikçe, bölüştükçe, paylaştıkça arttığını; paylaştıkça çoğaldığını, bir fiil yaşayarak öğrendik. Kaynakların hızla tükendiği bir yüzyılda, tasarruflu yaşamanın ne denli elzem olduğu tartışılmaz. Birlikte Tasarruf Finansmanı bağlamının ulusal bir politika olarak ele alınması ve bunun da bir an önce hayata geçirilmesi gerekiyor. Mesela sıfır atık projesi önemli bir farkındalık oluşturdu ve oluşturmaya da devam ediyor. BİREVİM olarak önceliklerimizi biliyor; dijitalleşmek lazım, tasarruf kültürü elzem diyoruz.”

“İNSAN ODAKLI FİNANS VE TASARRUF ZİRVESİ”: OCAK 2020
Değerlerin hızla tüketildiği dünyamızda, Ahsen’i Takvîm olarak tanımlanıp, şereflendirilen insanın değerinin, yeniden hatırlanmasına; bir olmanın birlik olmanın öneminin yeniden farkına varılmasına vesile olmak istediklerinin altını çizen Çiftçi, sözlerini şöyle tamamladı: “Üzerimize düşen sorumluluğu yerine getirmek, birlikte tasarruf ekonomisini ve anlayışını; karar vericiler, bireyler ve toplum nezdinde yaygınlaştırmak adına her fırsatta tasarruf odaklı ulusal ve uluslararası toplantılar düzenliyoruz. 2020 Ocak ayı içinde yapacağımız İNSAN ODAKLI FİNANS VE TASARRUF ZİRVESİ’nin de bu konuda önemli adımlar atılması için vesile olacağını umuyor ve sizleri oraya da davet etmek istiyorum.”

Habere Ait Görseller



Mesaj GönderKAPAT
İşletmeye mesajınızı iletin.
İPTAL