• Geri dön

  • 432 Görüntülenme

  • 233 Haber

  • 998 İşletme görüntülenme


Türkiye’nin ve yakın coğrafyanın en büyük inovasyon buluşması Türkiye Innovation Week’te Akıllı Toprak, Akıllı Sofra: Dijital Çağda Gıda Yolculuğu paneline konuşmacı olarak katılan Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, dijital çağda gıda yolculuğunun uçtan uca akılla yani dijitalle yönetilmesi gerektiğini söyledi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi ev sahipliğinde onuncusu bu yıl 23-24-25 Kasım’da Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Türkiye Innovation Week, inovasyon meraklılarını buluşturdu. İnovasyon ekosistemini geliştirmek, inovasyonun gücünü keşfedip, geleceği şekillendirecek fikirleri bir araya getirmek amacıyla düzenlenen etkinlikte, alanında uzman onlarca konuşmacının katıldığı panel ve konferanslar gerçekleştirildi. Akıllı Toprak, Akıllı Sofra: Dijital Çağda Gıda Yolculuğu paneline konuşmacı olarak katılan Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, tarımda inovasyon ve akıllı sofralar için atılması gereken adımları katılımcılarla paylaştı.

Akıllı söyleminin bir dönüşüm süreci ve bir dönüşüm hikayesi olduğunu kaydeden Kolbaşı, tarımda inovasyon için atılması gereken adımlar hakkında görüşlerini paylaştı. Dijital çağda gıda yolculuğunun uçtan uca akılla yani dijitalle yönetilmesi gerektiği inancında olduğunu kaydeden Kolbaşı, “Ancak bu şekilde bir süreç yönetimi kurgular ve bunu uygulamayı başarırsak gıdada istediğimiz sonuçlara ulaşabiliriz. Gıda yolculuğunu akılla yönetebiliriz” dedi.

“Dijitalleşmenin bize en büyük katkısı verimliliktir”
Dijitalleşmenin önemine dikkat çeken Murat Kolbaşı, “Çataldan sofraya kadar geçen serüven, bu çemberin içerisinde yer alan tüm paydaşlarımız için oldukça kıymetli. Bu serüveni herkes için kolaylaştırmanın yolu ise dijitalleşmeden geçiyor. Sürekli dile getirdiğimiz dijitalleşmenin bize en büyük katkısı verimliliktir. Eğer biz doğru veriyi alabilir ve yönetebilir isek bunun karşılığını hem tarımda hem de sanayide rahatlıkla alabiliriz. Ülkemiz Atlantik kıyılarından Çin’in batısına kadar olan coğrafyada yer alan oldukça önemli ve kritik bir üretim üssü. İkinci yüzyılımızda akıllı toprak, akıllı gıda ve akıllı ürünler ile kültürümüzü dünyaya kolaylıkla yayabilir ve markalaştırabiliriz.” şeklinde konuştu.

“Ortak sorunlara ortak çözümler aranmalı, yatırımlar ortak bir kararla planlanmalı”
“Tüm süreçlerin akıllı teknolojilerle birbirine bağlandığı bir gıda zinciri akıllı sofraların ilk adımı olacaktır. İnsanın süreçlerdeki yeri sadece teknolojinin kontrol ve yönetiminde olmalıdır.”

Yine insanların ortak akıl ve ortak bir süreç planlamasında buluşması gerektiğinin de altını çizen Kolbaşı, sözlerini şöyle tamamladı: “Ulaşılabilir ve israf edilmeyen gıda için sektörün eksik noktaları, açık alanları ve yanlışları tespit edilip, geliştirilecek teknolojiler tüm paydaşların katılımıyla yapılmalı. Sektörün tüm paydaşları olarak amacımız, miktar olarak israfın önlenmesi olduğu gibi ürünlerin niteliği açısından da değerinin korunması olmalı. Ancak bu şekilde kullanıcılar, sektörümüz ve dünyamız açısından gerçek bir katma değer yaratabiliriz. Aksi halde teknoloji ve ürün üretmekten başka bir şey yapamayız. Sorun ve çözüm ortadayken yine elimizde böylesi hızla gelişen bir güç varken, amacımız insanlığa her anlamda hizmet eden bir gıda süreci yaratmalıyız. Yoksa her yıl üretilen milyonlarca dolarlık tarım ürünü, milyarlarca dolarlık teknoloji ve Ar-Ge yatırımının çöpe gittiğini izleyeceğiz.”

Etkinliğin stratejik partnerleri arasında da yer alan Arzum, etkinlik alanında kurduğu OKKA standıyla katılımcılara Türk kahvesi ikramı gerçekleştirdi. Stratejik partnerlerin ödülle onurlandırıldığı etkinlikle Murat Kolbaşı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın elinden plaket aldı.

Arzum Elektrikli Ev Aletleri Hakkında:
Türkiye’nin önde gelen elektrikli ev aletleri markası Arzum, 55 yıllık sektör birikimiyle güvenilir ve yenilikçi bir marka. Türkiye ve dünyada, gıda hazırlama, pişirme ve kızartma, sıcak içecek hazırlama, temizlik, kişisel bakım, ütü olmak üzere 6 farklı ürün kategorisinde 650 ürünüyle milyonlarca kişiye satış gerçekleştiriyor. Türkiye’de ilklere imza atarak küçük ev aletleri sektörüne yön veren Arzum, tasarım ve inovasyonu vazgeçilmezi olarak görüyor. Bu vizyon ile, ulusal ve uluslararası birçok yarışmada prestijli ödüllerin sahibi olan Arzum aynı zamanda Arzum OKKA markasıyla Türk kahvesi kültürünün dünyaya yayılımını da misyon edindi. Doğrudan fincana servis, közde pişirilme ve kendi kendini yıkayabilme özellikleriyle dünyanın her yerinde ideal lezzetler sunan Arzum OKKA'lar, Türk kahvesinin globalleşme serüvenine makineli çözüm oldu. 2020’nin son aylarında gerçekleşen ve rekor talep gören halka arz ile gücüne güç katan Arzum, dünya markası olma hedefiyle yeni başarılara imza atma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Detaylı bilgi için: https://www.arzum.com.tr/

Habere Ait Görseller



Mesaj GönderKAPAT
İşletmeye mesajınızı iletin.
İPTAL